La tecnologia avança molt ràpidament i si s’aplica als radars de trànsit podem observar un nou tipus de radar que està en boca de tots des de fa pocs anys; el radar de tram. Segons dades de la DGT, l’excés de la velocitat a las carreteres espanyoles suposa un 29% dels accidents mortals.

Últimament s’estan col·locant molts radars de tram i ens hem preguntat:

Com funcionen? Quines diferències hi ha amb el radar comú? Doncs bé, en aquest article us resoldrem tots els dubtes que tingueu.

Funcionament del radar de tram

Tots coneixem el radar comú, el que si passes per aquest mateix punt en el que està a una velocitat superior a la permesa, et fa un foto i posteriorment t’arriba una multa a casa. El funcionament del radar de tram és diferent, ja que ha de medir que d’un punt A a un punt B el vehicle no sobrepassi la velocitat permesa.

Com aconsegueix això? Tenint en compte la fórmula de la velocitat:

Velocitat = Distància / Temps

El que fa el radar de tram és calcular el temps que ha utilitzat el vehicle per anar d’A a B. Si el temps és inferior al que hauria de ser, la càmara del punt B realitzarà una foto per infringir la velocitat, que en aquest cas serà superior a la permesa. Ho expliquem amb un exemple per a que quedi més clar:

Velocitat màxima permesa: 80 Km / hora

Distancia: 5 Km

Imaginem que un cotxe circula a 100 Km / hora en aquest tram de 5 km que el delimitarem a (punt inicial) i B (punt final km 5). El temps (si anés a 80 km/h) que hauria de tardar seria:

80 = 5 / t

t = 0,0625 horas = 3,75 minutos = 3 minutos y 39 segundos

El radar saltarà en el punt B a tots els cotxes que tardin menys de 3 minuts i 39 segons en anar d’A a B. En el cas del cotxe que va a 100 km/h tardaria:

100 = 5 / t

t= 0,05 horas = 3 minutos

3 minuts és menor que el permès, per tant el radar del punt B farà una foto al cotxe que va a 100 km/h.

Reconeixement de matrícules en radars de tram

Per a poder fer la foto en el punt B el cotxe que va a 100 km/h és necessari un reconeixement de matrícules, que us expliquem a continuació:

En el punt A del radar de tram s’identifica la matrícula del cotxe i en el punt B també. Això fa possible calcular el temps que ha tardat el cotxe, ja que s’ha identificat en el minut 0 a A i després s’ha tornat a identificar en el minut 3 al punt B.

Ara que ja sabeu com funcionen els radars de tram, esperem que no tingueu cap sorpresa amb una multa.

Consulta tots els radars actuals que hi ha a Espanya amb la DGT

Què en penseu d’ells?

Esteu a favor dels radars de tram? Són beneficiosos per a disminuir els accidents de trànsit o simplement és un altre sistema per a recaudar diners?

Deixa’ns un comentari, ens encanta llegir-vos!

Molt compte a les carreteres!