Un estudi publicat per l’Associació de Constructors Europeus d’Automòbils (ACEA)ressalta que Espanya és un dels països europeus que menys recapta per les taxes del combustible Dièsel en el present any 2019. Dins dels principals països que conformen la Unió Europea, Espanya ocupa el sisè lloc darrere de Bulgària, Luxemburg, Romania, Hongria i Letònia.

Segons les dades facilitades per la ACEA, el país que més ingressa actualment per la taxa de combustible Dièsel és Regne Unit amb una mitjana de 651 euros per cada 1.000 litres de gasoil, aquest fet presenta diferències bastantes notables amb altres països com Espanya. Aquestes taxes es calculen a partir de la rendibilitat de les taxes de venda, imposats de matriculació, taxes de circulació, peatges, imposats dels carburants i etc.

D’altra banda, altres països com Holanda lideren la classificació dels països més recaptadors per l’impost dièsel, amb una recaptació de 778 euros per cada 1.000 litres, seguit d’Itàlia (728 euros/1.000 litres), Finlàndia (703 euros/1.000 litres) i Grècia (700 euros/1.000 litres).

En el cas d’Espanya, l’informe ha reiterat que la recaptació d’aquest any per impostos especials al dièsel ronda una recaptació aproximada de 379 euros per cada 1.000 litres de combustible. El que suposa tan sols 49 euros per sobre de la taxa mínima (330 euros) d’Europa, que és la que es registra en l’actualitat a Bulgària.

Finalment, els impostos vinculats als automòbils aconsegueixen un valor anual situat entorn els 428.000 milions d’euros que aporten els 15 països de la Unió Europea que formen part de ACEA. Aquestes dades són un 3,5% superiors als que es van compilar durant l’any anterior. D’aquests gairebé 430.000 milions, Espanya aporta la quantitat de 28.100 milions d’euros molt lluny de l’aportació d’altres països com Alemanya (92.000 milions); França (79.000 milions); Itàlia (74.400 milions) i Regne Unit (56.300 milions).